Informační a komunikační technologie ve výuce - Erasmus+
ERASMUS+
STÍNOVÁNÍ PRACÍ UČITELŮ NA ŠKOLÁCH V ZAHRANIČÍ
Základní škola Mníšek pod Brdy byla opětovně úspěšná v žádosti o grant Erasmus+ ve školním vzdělávání (Klíčová akce 1 – Projekty mobilit osob).
Projekt s názvem Informační a komunikační technologie ve výuce budeme realizovat v období od 1. srpna 2022 do 31. ledna 2024.
Hlavní aktivitou projektu je stínování (job-shadowing) práce učitelů na partnerských základních školách ve Španělsku, Holandsku, Německu, Slovensku a na Maltě se zaměřením na používání moderních technologií ve výuce. Dále, pro učitele informatiky, se jedná o seznámení se s výukou informatiky a programování.
Cílem projektu je umožnit učitelům osvojit si praktické dovednosti v používání ICT ve výuce, a to se zaměřením na samostudium žáků, procvičení učiva a hodnocení/sebehodnocení žáka; seznámení se s novými přístupy používání digitálních technologií ve výuce; osvojení si základů programování a používání robotiky napříč předměty; získání přehledu o organizaci škol a systému vzdělávání na jiných školách a porovnání způsobu práce se žáky v hodinách.
Zvýšení kvalifikace učitelů v oblasti ICT také povede i k větší motivaci žáků k učení.
Součásti projektu bude i prezentace získaných dovedností a znalostí kolegům na škole a podílení se na úpravě školního učebního plánu a školního vzdělávacího programu. Po ukončení mobility budou učitelé uplatňovat nově získané dovednosti v oblasti ICT a digitálních technologií ve vlastní výuce.
Pro učitele od projektu očekáváme získání motivace k dalšímu vzdělávání, zvýšení kvalifikace v digitální oblasti a zkvalitnění výuky použitím ICT ve výuce. Kromě toho, učitelé se seznámí se způsobem organizace výuky na zahraničních školách, a po ukončení mobilit budu na škole používat získané znalosti ve vlastní výuce a také sdílet vlastní zkušenosti a poznatky s kolegy. Na druhé straně, žáci budou mít možnost pracovat s ICT ve výuce, ale i
samostatně doma při plnění zadáních úkolů. Tento způsob výuky bude pro žáky větší motivaci osvojovat si učivo, budou se umět orientovat v množství informaci, naučí se hodnotit svou práci, které jim pomůže při dalším studiu. Navíc škola bude mít možnost nabídnout atraktivnější a modernější výuky integrováním osvědčených postupů do výuky a povede k úpravě učebního plánu a ŠVP. Aktivita stínování povede k naplnění plánu školy mít kvalitní
učitelé v oblasti digitálních kompetencí, kteří přinesou nové impulzy do výuky, ale kteří
budou především inspiraci pro žáky.
Mgr. Ivana Širková Šifelová
koordinátorka programu
Projekt „Informační a komunikační technologie ve výuce“ je spolufinancován z programu Erasmus + Evropské unie. Za obsah sdělení odpovídá výlučně Základní škola Mníšek pod Brdy a Evropská komise nenese odpovědnost za použití informací, jež jsou jeho obsahem.
STÍNOVÁNÍ NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE VE ŠPANĚLSKU
V říjnovém týdnu (10.-14.10.2022) se čtyři učitelky z naší školy (Michaela Pažoutová, Kamila Látalová, Hana Erinn Janáková, Ivana Širková Šifelová) účastnily zahraniční mobility v rámci projektu Erasmus+ financovaného z fondu Evropské unie. Cílem této mobility byla návštěva základní školy Colegio de Nuestra Señora de Montesión ve městě Palma de Mallorca na Baleárských ostrovech, kde se paní učitelky zúčastnily výuky anglického jazyka, španělského jazyka, matematiky, občanské nauky a přírodopisu, aby pozorovaly a porovnaly průběh vyučování a organizaci školního života v dané škole.
Kromě toho, cílem stínování práce zahraničních učitelů bylo také získat poznatky o tom, jak se pracuje s digitálními technologiemi v rámci výuky.
Uvedená základní škola prošla rozsáhlou reformou způsobu vzdělávání, která přiměla ke změně přístupu ke vzdělávání rodiče, učitele i žáky. Ve škole je projektová výuka propojená s klasickou výukou. Hodnocení je formativní a slovní. Žáci na této škole dostávají jednoslovná slovní hodnocení jednotlivých dovedností po celou dobu školní docházky a během 1., 2. a 3. třídy hodnotí učitel práce, aniž by žák nebo rodič věděl, že bude test. Oznamování testů mají až od čtvrté třídy.
Žáci ve výuce používají sešity, ale učebnice a pracovní listy jsou pouze elektronické. Navíc pracují s Google Classroom, kde mají nahrané veškeré materiály. Z toho důvodu žáci na 2. stupni mají vlastní Chromebooky, na kterých pracují v hodině a berou si je také domů.
„Nejvíce mě oslovila projektová výuka napříč předměty, dále velký a celoplošný zájem žáků o vzdělávání a z toho plynoucí i jejich ukázněnost, až taková, že jsou schopni v některých hodinách vzdělávat až 50 žáků naráz. Také pro stejný počet žáků – cca 1000 mají oproti nám rozlehlé prostory školy. Ještě způsob hodnocení a samozřejmě uniformy.“
Mgr. M. Pažoutová
„Líbilo se mi uspořádání tříd v budovách, při kterých oddělovali vždy třídy dvou ročníků. Překvapila mě prostornost a jednoduchá výzdoba tříd. Dále využívání ICT vybavení (jen projektor a interaktivní pero), absence učebnic, využívání chromebooků na 2. stupni a projektová výuka. Nejvíce mě oslovila celkově promyšlená organizace výuky, přátelská atmosféra mezi pedagogy i mezi žáky navzájem, aktivní přístup žáků k výuce.“
Mgr. K. Látalová
„Na této španělské škole mě oslovila celková úcta žáků ke škole, nikde jsme neviděli ani jeden mobilní telefon a vysoký společenský standard vytvářela školní uniforma. Faktem je, že soustředěnost žáků podporovala minimální výzdoba, celkově dostatek prostor, velkorysá šířka školních chodeb a všude odhlučňovací stropy podporující snížení zvukové hladiny jak ve výuce, tak o přestávkách. Pocit transparentnosti vyvolávaly prosklené učebny po celé délce tříd směrem do školních chodeb.“
Mgr. E. Janáková
„Nejvíce mě oslovila projektová výuka, spolupráce tříd z jednoho ročníku, výběr povinných a volitelných předmětů a vysoká úroveň znalosti cizích jazyků. Navíc, žáci umí pracovat s technologiemi, umí vyhledat informace na internetu, kriticky je zhodnotit a využít k formulování vlastního názoru.“
Mgr. I. Širková
Mgr. Ivana Širková Šifelová
koordinátorka programu
Prezentace ke stažení zde
Projekt „Informační a komunikační technologie ve výuce“ je spolufinancován z programu Erasmus + Evropské unie. Za obsah sdělení odpovídá výlučně Základní škola Mníšek pod Brdy. Sdělení nereprezentuje názory Evropské komise a Evropská komise neodpovídá za použití informací, jež jsou jeho obsahem.
STÍNOVÁNÍ V HOLANDSKU
V týdnu od 17.10.- 21.10.2022 proběhla další zahraniční mobilita učitelů naší školy. Jednalo se o návštěvu základních škol v Holandsku. Tentokrát se stínování účastnili učitelé, kteří učí v programu Začít spolu, resp. využívají metody alternativních škol ve výuce, konkrétně Martina Fialová, Andrea Kučerová Chanová, Lucie Pařízková a Josef Porsch.
Průběh zahraniční stáže nám popsala paní učitelka Kučerová Chanová.
První den jsme se seznámili s holandským vzdělávacím systémem, který nám představil Mark Posterna. Následně jsme navštívili základní školu Petrus Canisus, ve které se žáci dopoledne vzdělávají v běžných předmětech a odpoledne probíhá projektové vyučování. Líbilo se mi, že žáci si vyberou projekt a pak ho realizují od úplného základu až po konečný výsledek. Rodiče mají aplikaci s grafem ke zjištění, jak dítě prospívá.
Druhý den jsme navštívili University of Applied Sciences. Pět studentů nás informovalo o vzdělávání učitelů v Holandsku, provedli nás školou a následně nám odpověděli na vše, co nás zajímalo. Moc se mi líbilo, že studenti pedagogiky chodí na praxi již od prvního ročníku, a to dva dny v týdnu.
Třetí den jsme navštívili Montessorischool Nijmegen-Oost. Nejdříve nám paní ředitelka představila školu a pak nás děti provedly školou, zúčastnili jsme se výuky a na závěr nám vedení
školy odpovědělo na naše doplňující otázky. Zajímavé byly různé edukační pomůcky, jednoduchá výzdoba tříd a učitelé v roli průvodců.
Čtvrtý den jsme navštívili dvě školy v jedné budově. Školu Basisschool Stella Nova, což je základní škola a Ssbo de Piramide, což je speciální škola. Ještě se v této budově nacházela škola, která vzdělává podle Jenského plánu. Budova školy se nachází v městečku Gennep. Zakládají si na rovnosti, sdílené odpovědnosti, otevřené komunikaci a spolupráci. Byla tady velmi příjemná atmosféra.
Poslední den proběhla závěrečná reflexe, vyhodnocení přínosu stáže pro vlastní praxi a vyplnění potřebných dokumentů. Reflexe probíhala formou 3Z.
Všechny školy využívají běžně ICT techniku. Žáci ji mají k dispozici na stole, ať notebook nebo počítač. Učitelé mají k dispozici v každé třídě velký dotykový monitor a využívají ho během vyučování.
Celkově mi tato stáž přinesla mnoho nových nápadů a námětů. Velice prospěšná byla zpětná vazba od ostatních účastníků stáže:
„Pro mě osobně účast na stáži byla mimořádná a do značné míry formující zkušenost. Navštívili jsme více škol všech zaměření a stupňů a všude jsme byli vlídně přijati. Taktéž laskavá a profesionální organizace cesty programu Začít spolu byla přínosem. Ze stáže si odnáším inspiraci k přemýšlení, jak zavést do našich podmínek: učení v projektech, orientaci na žáka, zadávání prací v hodině, práci s vizemi školy, elegantní užívání digitální techniky. Jelikož letos pracujeme na přestavbě školního vzdělávacího plánu, rád své návrhy přinesu tam.“
pan učitel Porsch
„Na stínování v Holandsku, bylo zajímavé, že jsme navštívili široké spektrum základních škol: školu rodinného typu v centru města, muslimskou školu, Montessori školu a speciální školu. Bylo velmi zajímavé porovnat jednotlivá prostředí a přístupy. Velmi mne zaujalo, jak v holandských školách mají pojaté projektové vyučování (JEELO), které vychází z místně ukotveného učení. Žáci se díky tomu dokonale seznámí s regionem, ve kterém se škola nachází. Velmi zajímavá byla možnost setkat se se studenty pedagogické fakulty na Univerzitě aplikovaných věd v Niemegenu a porovnat zcela odlišné přístupy ve vzdělávání pedagogů.“
paní učitelka Fialová.
Mgr. Ivana Širková Šifelová
koordinátorka programu
Prezentace ke stažení zde
Projekt „Informační a komunikační technologie ve výuce“ je spolufinancován z programu Erasmus + Evropské unie. Za obsah sdělení odpovídá výlučně Základní škola Mníšek pod Brdy. Sdělení nereprezentuje názory Evropské komise a Evropská komise neodpovídá za použití informací, jež jsou jeho obsahem.
STÍNOVÁNÍ NA MALTĚ
Po úspěšným stínování na školách ve Španělsku a Holandsku naší učitele (Ladislava Ondrouchová a Karolina Moslerová) tentokrát navštívili základní školu San Gwann Primary School na Maltě, a to v období od 24. října do 28. října 2022.
San Gwann Primary School je základní škola, která má ročníky 1.- 6. Celkový počet žáků ve škole je přibližně 600, z toho je asi polovina žáků imigrantů. Daní žáci jsou začleňování do výuky tak, že jeden rok žáci absolvují výuku jazyka anglického a současně se učí základy maltštiny, jednou týdně jsou zařazeni do programu s žáky školy. Maximální počet dětí ve třídách je cca 20.
Výuka je organizovaná po dvou vyučovacích hodinách a po každém dvouhodinovém bloku (2x45 min) mají 20 minut přestávku venku. Obědy si žáci nosí z domova a jí společně s paní učitelkou ve své třídě. Vyučování začíná v 8:30 a končí ve 14:15. Žáci nosí uniformy, rodiče si odsouhlasili, že preferují uniformy ve sportovním provedení, aby se jejich děti cítily pohodlí.
Na chodbách jako výzdoba je hodně pozitivních, podporujících frází, např. learning is fun, it´s ok not to be perfect, teaching is a work of heart a podobně.
Výuka probíhá v jazyce anglickém a maltském. Paní učitelky nemají kabinety. Jsou po celou dobu vyučování ve své třídě. Na výchovy mají žáci specializované učitele. Škola má 6 zástupců ředitele, kteří neučí, pouze suplují. Každý zástupce je zaměřený na určité ročníky a určitou vzdělávací oblast. Na škole také působí asistenti učitelů. Paní asistentky posílají písemnou zprávu rodičům o progresu jejich dítěte každý týden.
V rámci používání ICT na škole je v každé třídě instalována interaktivní obrazovka a paní učitelky promítají pracovní listy na tabuli přímo ze svého notebooku. Komunikace školy s rodiči probíhá přes Google Teams.
Během stínování paní učitelky oslovila i klidná a přátelská atmosféra na škole, způsob, jak žáci i učitelé automaticky přecházejí z maltštiny do angličtiny a péče o žáky se postiženým. Pro dané žáky mají ve škole několik učeben, kde jsou žíněnky, malé trampolíny, válce na prolézání. Ve škole mají dokonce pejska pro canisterapii.
Mgr. Ivana Širková Šifelová
koordinátorka programu
Prezentace ke stažení zde
Projekt „Informační a komunikační technologie ve výuce“ je spolufinancován z programu Erasmus + Evropské unie. Za obsah sdělení odpovídá výlučně Základní škola Mníšek pod Brdy. Sdělení nereprezentuje názory Evropské komise a Evropská komise neodpovídá za použití informací, jež jsou jeho obsahem.
Stáž v Německu
V rámci programu Erasmus+
V termínu od 12. do 16. 12. 2022 jsme s kolegyní Vendulou Baluškovou navštívily St. Thomas Realschule v Andernachu. Nejprve nás zaujal zcela odlišný vzdělávací systém založený na respektování schopností dětí a také mnohem větší ohodnocení práce učitele.
Dále pro nás bylo velice přínosné navštívit školu, do které chodí děti rozmanitých národností. Navštívily jsme několik hodin, kde se pracovalo s dětmi s odlišným jazykem a kulturou a mohly jsme tak převzít několik nápadů k práci s Ukrajinci na naší škole.
Také jsme se soustředily na několik věcí, které právě v naší škole řešíme – jak zajistit, že děti nepoužívají telefony, projektová výuka, komunikace s rodiči apod.
Dále jsme se snažily vysledovat, jak v Německu pracují s digitálními technologiemi, v tomto ohledu jsme ale nic přínosného nevypozorovaly, protože naše škole je zapojuje do výuky mnohem více. Co se týče čtenářské gramotnosti, ocenily jsme práci s textem v každé hodině, kterou jsme navštívily.
Obecně jsme vnímaly návštěvu školy jako velice přínosnou, bohužel mnoho věcí, které bychom rády přenesly i do naší školy, by vyžadovalo nejprve systémovou změnu.
Mgr. Daniela Kloudová
Prezentace ke stažení zde.
Projekt „Informační a komunikační technologie ve výuce“ je spolufinancován z programu Erasmus + Evropské unie. Za obsah sdělení odpovídá výlučně Základní škola Mníšek pod Brdy. Sdělení nereprezentuje názory Evropské komise a Evropská komise neodpovídá za použití informací, jež jsou jeho obsahem.
Výuka ICT na slovenské škole
Během týdne 12.-16. prosince 2022 naši učitelé navštívili Základní školu v Levicích na Slovensku, která se dlouhodobě zaměřuje na rozvíjení digitální gramotnosti ve výuce. Také klade důraz na rozvoj informatického myšlení, pochopení tvorby algoritmů a zavedení digitálních kompetencí do všech vyučovacích předmětů obecně – vzdělávacích předmětů.
Učitelé sledovali vyučovací hodiny téměř všech předmětů vyučovaných ve škole. V těchto předmětech děti pracovaly s informačními technologiemi velmi přirozeně, dokonce i žáci a žákyně 1. a 2. ročníků používali vybrané technologie bez váhání a bez obtíží, výuku informatiky pak mají již od 3. ročníku. Stejně samozřejmě se všichni orientovali a používali různé aplikace k procvičování učiva, plnění zadaných úkolů (program malování, textový editor, Bamboozle, Worldwall a další).
Škola je vybavena různými digitálními pomůckami včetně brýlí pro virtuální realitu, jež jsou využívány například při výuce přírodovědných předmětů, nebo robotů Photon, které jsou dobře využitelní pro získání základních programovacích dovedností (v 1. a 2. ročníku), tak pro jejich pokročilejší rozvoj a aplikaci, aj. (vyšší ročníky).
Ve volitelném předmětu Technika (alternativa k 2. cizímu jazyku) pracují žáci se zajímavými stavebnicemi Boffin, které umožňují stavbu rozmanitých elektrických obvodů a rozvíjení technických dovedností žáků. Škola poskytuje žákům prostor pro aplikaci získaných poznatků v praktických činnostech, například během tzv. praktik či volnočasových kroužků, vedených samotnými učiteli. Prostředí školy napomáhá dobré pohodě žáků – na chodbách jsou
motivační texty a materiály, žáci mají prostor k aktivnímu trávení přestávek například hraním stolního tenisu.
Daný čas učitelé také strávili rozhovory s vyučujícími, u kterých jejich přístup k práci s digitálními technologiemi, vzájemná spolupráce a také další vzdělávání v práci s digitálními technologiemi byl inspirativní.
„Návštěva 2. základní školy v Levici byla pro mě velice inspirativní a určitě mě posunula k tomu, abych častěji, a především pravidelně zařazovala práci s informačními technologiemi do výuky různých předmětů, protože samostatný předmět informatika až do 4. ročníku není. Na druhou stranu, i když někteří učitelé využívali informační technologie ve výuce velmi
vhodně, byli při práci s dětmi statičtí, málo se pohybovali po třídě a hůře vnímali „náladu ve třídě. Obsah některých hodin vybízel ke skupinové práci, která nebyla vždy zařazena.“ Paní učitelka Monika Janočková
„Navštívená škola a absolvované stínování vnímám jako osobní profesní přínos i jako přínos pro výuku v naší škole, protože řada poznatků je využitelná Neviděla jsem příliš prostoru pro zlepšení, ani bych si netroufala hodnotit práci kolegů – absolvované stínování, fungování školy a práci pedagogů vnímám nadmíru pozitivně. Pouze bych například doporučila využívat losovací dřívka při vyvolávání žáků či více zařazovat skupinovou práci, problémovou výuku apod.“ Paní učitelka Zora Kasiková
Mgr. Ivana Širková Šifelová
koordinátorka programu
Prezentace ke stažení zde.
Projekt „Informační a komunikační technologie ve výuce“ je spolufinancován z programu Erasmus + Evropské unie. Za obsah sdělení odpovídá výlučně Základní škola Mníšek pod Brdy. Sdělení nereprezentuje názory Evropské komise a Evropská komise neodpovídá za použití informací, jež jsou jeho obsahem.
NÁVŠTĚVA ŠKOL A ŠKOLEK V ESTONSKU
V týdnu od 11. března do 18. března 2023 se učitelky naší školy (Jitka Izáková,
Marianna Srp a Zora Kasíková) zúčastnily výuky na základní škole ve městě Tallin v Estonsku. Zde si můžete přečíst dojmy paní učitelek z návštěvy.
Nahlédnutí do estonského školství bylo pro mne více než zajímavé. Bylo to opravdu jen nahlédnutí, protože ve všech navštívených školách a školkách jsme byly pouze cca dvě hodiny. Ve většině škol jsme víc jak polovinu návštěvy strávily při prohlídce školy a na nahlédnutí do samotné výuky zbylo bohužel poměrně málo času.
Paradoxně největší inspiraci pro mé zařazení digitálních kompetencí do výuky jsem získala v navštívené školce Kullatera Kindergarten, která byla vybavená různými typy robotů. Názorně nám předvedli, jak s nimi děti pracují v projektovém vyučování, např. v tématu lidské tělo nebo výlet do minulosti, a jak děti od nejmenšího věku učí programovat. Další inspirací byly naučné nápisy na zemi či stěnách školních chodeb, které měly motivační charakter na podporu zlepšení mezilidských vztahů a pozitivního klima ve škole. Dalším velmi inspirativním byl IT kroužek, který mě zaujal, kde podchycují žáky,
kteří většinou nemají úplně kladný vztah k jiným předmětům, protože většinu času tráví na PC a hrají hry. Z těchto dětí vychovávají odborníky na IT technologie a také pomocníky učitelům, kterým následně pomáhají s IT výukou či jim radí při různých IT problémech. Líbí se mi na tom myšlenka nejen podchycení dětí s jednostranným zaměřením, ale také mezigenerační propojení.
(paní učitelka Jitka Izáková)
Měla jsem tu čest poznat nadšené učitelky, které již od mateřské školy probouzejí v dětech lásku k robotice. Zde učitelé neustále zdokonalují své znalosti a zlepšují své dovednosti v oblasti programování a robotiky. Velká většina škol disponuje moderními výukovými pomůckami, jako jsou Beeboty a Blueboty, navíc k dalšímu úžasnému vybavení. Měla jsem také možnost seznámit se s týdenními tématy a projektovým vyučováním, což mi poskytlo jedinečnou příležitost rozšířit své obzory.
(paní učitelka Marianna Srp)
Projekt „Informační a komunikační technologie ve výuce“ je spolufinancován z programu Erasmus + Evropské unie. Za obsah sdělení odpovídá výlučně Základní škola Mníšek pod Brdy. Sdělení nereprezentuje názory Evropské komise a Evropská komise neodpovídá za použití informací, jež jsou jeho obsahem.
Prezentace ke stažení zde.
2. Základná škola, Ul. sv. Michala 42,
934 01 Levice, Slovensko, 26.11.-29.11.2023
Jitka Izáková
Návštěva Základní školy v Levicích byla velmi intenzivní a inspirativní. Nemůžeme nevzpomenout příkladnou pohostinnost nejen vedení školy, ale i jednotlivých učitelů, se kterými jsme se během naší návštěvy měly tu čest potkat. Všichni se nám věnovali nejen během výuky, ale prakticky po celý den.
Viděla jsem při práci učitele všech ročníků prvního stupně napříč předměty. Navštívila jsem také program družiny.
Bylo velmi zajímavé porovnat, jak se tato škola během deseti let posunula – ze školy stojící na hraně zániku v moderní, prosperující školu. Zaujalo nás spojení dvou směrů, kterým se tato škola ubírá. IT výukou spolu se sportovním zaměřením. Což vidíme jako skvělou protiváhu a prevenci proti škodlivým návykům na virtuální svět. Velmi inspirativní bylo sledovat nenásilné a vyvážené propojení IT výuky s běžnou výukou napříč všemi ročníky prvního stupně.
Měla jsem také možnost mluvit se školským poradenským pracovištěm, v tomto týmu pracuje školní psycholožka, dvě speciální pedagožky, sociální pedagožka, která je zároveň preventistkou. Toto pracoviště se mimo jiné věnuje žákům s těžší formou autismu nebo méně přizpůsobivým odlišného etnika, ale také pečuje o žáky nadané.
Zaujal nás propracovaný program, který pomáhá učitelům vyhledávat nadané žáky, kteří jsou dále rozvíjeni ve speciální IT hodině upravené na jejich potřeby a věk. Inspirací pro nás bylo, že tato škola má daný propracovaný a ucelený IT program, podle kterého učitelé vědí, v jakém ročníku a s jakým programy děti naučit pracovat a na jaké digitální kompetence se mají zaměřit.
Viděla jsem i pestrou hodinu tělocviku v 1. ročníku, kterou spolu s třídní učitelkou vedl externí pracovník – trenér v rámci mimoškolního programu „Trenéri v škole“, který školám financuje místní ministerstvo školství. Nejen, že trenér děti vedl k všestrannému pohybu, ale také jim předával poučné informace k jednotlivým sportovním disciplínám. To byl pro nás také zajímavý podnět.
Mgr. Ivana Širková Šifelová
Koordinátor programu Erasmus+
Projekt „Informační a komunikační technologie ve výuce“ je spolufinancován z programu Erasmus + Evropské unie. Za obsah sdělení odpovídá výlučně Základní škola Mníšek pod Brdy. Sdělení nereprezentuje názory Evropské komise a Evropská komise neodpovídá za použití informací, jež jsou jeho obsahem.
Prezentace ke stažení zde.
ICT a DIGITÁLNÍ TECHNOLOGIE VE VÝUCE
V rámci projektu jsme spolu se žáky vytvořili informační materiály k pravidlům bezpečného používání digitálních technologií, seznam a prezentací digitálních technologií používaných ve výuce na naší škole.
Přílohy :